3 (nejen) letní vychytávky, které se vyplatí znát

Hurá, první letní den je tady! A dokonce to jde venku i poznat. 😀 Už máte nakoupeny opalovací krémy, mléka po opalování a vybrali jste si nejvíc stylové sluneční brýle? Že ne? Super! Zjistila jsem totiž, že tihle „letní pomocníci“ nejsou až takovými zázraky pro naše zdraví, jak si mnoho z nás myslelo (nebo možná stále ještě myslí). Již tři roky se utvrzuji, že jako ochrana v teplých letních dnech nám daleko víc poslouží něco jiného. 🙂

 

1.KOKOSOVÝ/OLIVOVÝ OLEJ

Doba, kdy jsem na své tělo používala opalovací krém z drogerie či mléko po opalování je již dávno pryč. Věděli jste, že namažete-li své tělo krémem s SPF faktorem vyšším než 15, nedostává se vašemu tělu tolik potřebného vitamínu D? Nebo že v letním období přibývá lidí s ekzémy? Čím víc jsem se začala zajímat (a stále se zajímám) o přirozené formy udržení zdraví a vitality, tím méně tahle uměle vytvořená „patladla“ používám. (Pokud vás dané téma také zajímá, doporučuji knihu Tajemství výrobců potravin.)

Čím nahradit uměle vytvořené, lidskému organismu škodící kosmetické přípravky? 

Odpověď zní: tělu přirozenějším a zdraví prospěšnějším kokosovým či olivovým olejem.

Když jsem se babičky ptala, co používala jako ochranu proti slunečnímu záření, dozvěděla jsem se, že olivový olej. A to bych nebyla já, abych si hned nehledala další informace. Dozvěděla jsem se, že panenský olivový olej odpovídá SPF 6. Doporučuje se na pokožku nanášet spolu s citrónovou šťávou v poměru 4:1. Máte někdo vyzkoušeno? Podělte se v komentářích. 🙂

Já však nejraději používám olej kokosový (viz. fotografie), jehož ochranný faktor je o něco vyšší než u olivového oleje. Uvádí se do SPF 11. Používám ho již třetím rokem a nemůžu si ho vynachválit. Pokožka je dostatečně hydratovaná, chráněná a navíc chytá krásnou zlatohnědou barvu. 🙂 Mažu se jím i po sprchování, jelikož mou pokožku nejen zklidňuje a hydratuje, ale po pravidelném používání mi z nohou zmizely dokonce i stopy popálenin, které mi zůstaly po polití nohy vroucí vodou z varné konvice (jsem já to hold občas šikula).

Jak se ale říká – všeho moc škodí – proto dodržuji i následující:

  • delšímu pobytu na slunci se snažím vyhnout mezi 11 až 15 hod
  • olej mažu vždy na vlhkou pokožku (na suchou by v dlouhodobém období měl opačný vliv – kůže by začala být vysušená)
  • olej používám pouze na kůži

 

2.SLUNEČNÍ BRÝLE JEN VÝJIMEČNĚ

Když jsem pročítala literaturu o léčivých účincích Slunce na lidský organismus, dozvěděla jsem se, že nás léčí právě skrz oči. A mimo jiné, že vyživuje naši šišinku mozkovou (možná znáte pod pojmem třetí oko). Od té doby používám sluneční brýle spíš jako čelenku proti padání vlasů do očí. 😀 Sluneční brýle nosím jen v nezbytně nutných situacích, kdy mi slunce v očích vyloženě vadí (slzení očí, apod.). Pak si své brýle nasazuji. Doporučuji, pořídit si brýle přímo v optice a pokud možno polarizační. 🙂

 

3.TEKUTÝ LÉK

Jak říká má maminka, (nejen) ráno je potřeba se pořádně „zavodnit“. 🙂 Schválně – kolikrát je vám připomínáno, ať pijete dostatek tekutin? No jooo, no jooo, slyšíte to pořád, sami si to taky neustále připomínáte. Ale opravdu dodržujete nejdůležitější pravidlo pro správné fungování lidského organismu? 🙂

Ale pozor! Ono je třeba si hlídat, jaké konkrétní tekutiny do svého těla pouštíme. Filtrovaná voda nebo voda s citrónem nám prospěje daleko lépe než ledový čaj, slazená minerálka či běžný džus ze supermarketu. Zkusme se zamyslet nad tím kolik a jaké tekutiny pijeme. Možná svou situaci ještě přehodnotíme. 🙂

 

A jaké jsou vaše letní vychytávky? Napište je dolů do komentářů. Ráda si přečtu také vaši osobní zkušenost z výše uvedenými oleji. Používáte je? Jak jste s nimi spokojeni? Zajímalo by vás jiné téma? Napište mi ho do komentářů, ráda se k němu vyjádřím. 🙂

xx Petra

 

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *