3 SNADNÉ KROKY KE ZDRAVÍ A VITALITĚ

Zdravím Vás u nového článku, doufám, že jste měli krásný víkend. 🙂

V minulém článku jsem Vám již prozradila, že jako téma měsíce června jsem zvolila oblast ZDRAVÍ! <3 Jednak proto, že se jedná o jednu z mých základních životních hodnot (více o mých hodnotách se můžete dočíst v článku ZDE 🙂 ) a jednak proto, že fyzické tělo máme jen jednoa za to, jak skvěle nám slouží (je schopno samoléčení, komunikuje s námi – např. prostřednictvím nemocí, úrazů apod.), bychom se k němu měli chovat co nejlépe, a to s:

  • Láskou
  • Respektem
  • Péčí

S čímž samozřejmě souvisí především to, čemu všemu dovolíme, aby jím prošlo. 🙂

 

Když jsem před 2-3 lety trpěla každoměsíčně nějakou nemocí, nezbývalo mi nic jiného, než změnit své stravovací návyky. Krom toho jsem měla také o 15 kg více než dnes. Lidé začali spekulovat, jestli náhodou nejsem těhotná 😀 Nezbývalo, než se sebou začít něco dělat.

 

Postupně Vás tedy seznámím se vším, co mi pomáhá:

  • udržovat si tělesnou váhu
  • přísun potřebných vitamínů, minerálů apod.
  • zvyšuje fyzickou energii
  • pomáhá k psychické vyrovnanosti
  • přináší radost a potěšení
  • navrací ke zdraví a vitalitě
  • posiluje mou kondičku 🙂
  • a co si budeme povídat… pomáhá posilovat sebevědomí 🙂

 

Seznámím Vás se základními a opravdu snadnými kroky, jak postupně navrátit tělu zdraví a vitalitu.

Nepochybuji o tom, že už jste tyto rady někdy četli, slyšeli o nich, či viděli. Proč ale i když toto všechno víme, se danými radami neřídíme? Dle mého názoru je to jednak proto, že zkrátka máme vytvořené nezdravé návyky, které je za ta dlouhá léta opravdu nesnadné změnit ze dne na den (Pokud nás například nemoc vyloženě nedonutí, protože dokud nám není zle, proč by člověk něco měnil? Z dlouhodobého hlediska je toto však naprostá hloupost. Člověk by měl dbát o své zdraví bez ohledu na to, zda si prochází nemocí, či nikoliv.) a také proto, že průmyslově zpracované potraviny, které konzumujeme nejvíce, v sobě obsahují látky, které nejen silně negativně ovlivňují naše tělo, ale také vytvářejí závislosti, kterých se hůře zbavuje.

question-mark-1106316_640

Než Vám prozradím své 3 kroky ke zdraví, doporučuji Vám, odpovědět si na následující otázky. Odpovězte si na ně opravdu upřímně a nejlépe si je zapište. Budou Vám skvělou motivací a pohonem v situacích, kdy budete bojovat se starými návyky a závislostmi. Ty otázky zní:

Co pro Vás znamená být vitální a zdravá/ý?

Proč chcete, aby Vaše tělo bylo vitální a zdravé?

Co uděláte pro to, aby Vaše tělo bylo zdravé a vitální?

Jaké benefity Vám bude přinášet zdravé a vitální tělo?

Co pro své zdraví můžete udělat ještě dnes?

 

Neberte otázky na lehkou váhu. Jejich odpovědi můžou být klíčem nejen k Vašemu zdraví, ale i Vaší celkové pohodě. A to už stojí za to! 🙂

Následující 3 kroky jsou jedny ze základních nových návyků, které jsem si osvojila, abych se cítila zdravější a vitálnější. Což s sebou přineslo úžasné „vedlejší účinky“ v podobně snížení váhy, získání nové energie, zvýšení sebevědomí a především jsem se cítila naprosto skvěle! 🙂 Tady jsou:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

  1. DOSTATEČNÉ MNOŽSTVÍ KVALITNÍCH TEKUTIN

Všichni moc dobře víme, že bychom měli vypít alespoň 2-3 l vody denně, v závislosti na tom, jak jsme vysocí, kolik vážíme a jakým činnostem se přes den věnujeme. V létě se toto množství zdvojnásobuje. Co mě však upřímně zarazilo, byla informace, že i kdyby člověk celý den jen ležel, tak tělo k tomu, aby jeho orgány fungovaly tak jak mají, aby mohlo dýchat a podobně, potřebuje alespoň 2 l vody – jen kdybychom pouze celý den leželi. A co teprve, když trávíme 8 hodin v práci a zbytek dne se věnujeme dalším činnostem – ať už náročným fyzicky či psychicky.

Proto jsem si začala hlídat, kolik tekutin denně vypiji. Nejlépe jsem to pozorovala na 2,5 l konvici, kterou jsem si pořídila – hlídala jsem si, abych ji za den vypila celou. 🙂 Ze začátku to pro mě byl problém, ale postupně jsem zjistila, že mé tělo přes den potřebuje daleko více než jen 2,5 litru (v létě jsem v pohodě vypila dvě takové konvice a to nepočítám ranní čaje 😀 ).

POZOR!

Je však velmi důležitý, jaký druh tekutin pijete. Osobně jsem vyřadila jakékoliv slazené či sycené druhy tekutin. Dávám si je výjimečně, ale hlídám si, aby tvořily max 20% denní dávky tekutin. Kávové produkty jsem nepila nikdy.

DOPORUČUJI:

Naopak skvělou variantou pro přísun tekutin do těla pro mě jsou:

Filtrovaná voda

Jistě Vám nemusím říkat, že naše tělo je z většiny tvořeno vodou, proto mu také voda velmi prospívá. Od doby, co jsem si však přečetla knihu „Nespěchejte do rakve“ (kterou můžu doporučit všem, kterým záleží na vlastním zdraví), piji vodu filtrovanou. Kromě toho, že je zdravější také naprosto skvěle chutná! 🙂

Matcha Tea

Pozitivní zdravotní účinky čaje matcha na lidské tělo jsou snad nekonečné. Piju ji nejraději s medem a citrónem, v teplejších dnech pak jako chutnou limonádu – například s bezinkovým sirupem (na jehož recept se můžete těšit v jednom z následujících článků 🙂 ).

Smoothie

Další skvělou variantou jsou pro mě smoothie. Většinou si je dělám z max 3 druhů ovoce a přidám trochu zázvoru či šťávy z citrónu. Ovocné smoothie mi dodají energii. V brzké době se chystám na detoxikaci těla zeleninovými smoothie, o čem Vás budu určitě také informovat. Sledujte Facebookové stránky ZDE. 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

  1. ZELENINA ALESPOŇ 3X ZA DEN K JÍDLU – POLOVINU TALÍŘE ZELENINA, POLOVINU JÍDLO

Neznám lepší potraviny, než právě zeleniny. Nejen že přináší spoustu benefitů pro naše tělo, ale její zpracování a konzumace mi činí skutečnou radost. Je to zvláštní, dříve jsem moc fandou zeleniny nebyla, dnes na ni nedám dopustit! 🙂 Řídím se velmi jednoduchým pravidlem – zelenina by měla zabírat alespoň polovinu talíře. A funguje to skvěle! 🙂

 

vegetables-752153_640

 

  1. VYŘAZOVAT A OMEZOVAT ZDRAVÍ ŠKODÍCÍ POTRAVINY

Je důležité si uvědomit, že když jsme se narodili do lidského těla, měli bychom se naučit, jak vlastně funguje, co mu prospívá a co naopak škodí. V tomto ohledu mi velmi pomohla nejen výše zmíněná kniha, ale také kniha „Jídlo na prvním místě.“ Trošku náročnější čtení, ale doporučuji. Po jejím přečtení Váš jídelníček nezůstane stejný – tedy pokud Vám na sobě záleží.

Začala jsem si všímat, po kterém jídlu mi není dobře, cítím se ospalá a podobně a začala jsem tato jídla z jídelníčku vyřazovat nebo jsem je silně omezila. Byly/jsou to například chipsy, sladkosti, tmavé maso, bílé pečivo apod. Energy drinky už by do mě nikdo nedostal.

A naopak jsem do svého jídelníčku zařadila více toho, co mi prospívalo, à nestíháme doma doplňovat zeleninku. 🙂 Naučila jsem se dělat přírodní domácí sirupy (těšte se na recepty 🙂 ), zmrzliny, apod.

Dříve byla mým nejoblíbenějším jídlem svíčková, a i když si ji jednou za čas ráda dám, daleko více si teď pochutnám na lososu se zeleninou, či domácích vajíčkách se zeleninkou – už ani pečivo si k tomu nedávám. 🙂

Samozřejmě mám ve svém jídelníčku ještě hodně co vylepšovat!!!! (stále bojuji se svou závislostí na čokoládě 🙂 ), ale už po takovýchto změnách v mém stravování cítím (a vidím) prospěšné změny. 🙂

A když to zvládám já, zvládnete to taky! 🙂

 

Napište mi do komentářů, jak navracíte tělíčku zpátky zdraví a vitalitu Vy a já se budu těšit zase za týden u nového článku nebo denně na Facebooku ZDE.

Krásný zbytek večera,

xx Petra

Uložit

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *